fredag 17 augusti 2007

Modellen som ska banta, pfft.

Hon ska banta inför kameran
Carolina Gynning ska banta inför kameran i sitt program.
- Jag vill ge något tillbaka, säger hon.

Hon vill visa vad som händer med kroppen när man rasar i vikt. Inför kameran ska hon banta till size zero - för att uppmärksamma ätstörningar.

- Jag vill visa vad som händer med kroppen. Det är fruktansvärt, säger hon.

Källa: Expressen

Jag kan inte på någon punkt förstå vad som är bra med detta. Det finns inget som är bra. Varför ska Carolina Gynning som en en smal modell banta inför kameran? Tänker dom på konsekvenserna utav detta? Att tonåringar tar åt sig? Att folk upmanas till att banta? "Carolina Gynning gör det också, då kan jag också". Vad är det som är så bra att hon visar vad som händer med kroppen? Det kan forskare göra åt oss, det behöver verkligen inte hon göra..

Och vad är det egentligen som når fram till tonåringarna? Jo, dom lär sig precis hur dom ska göra för att gå ner i vikt, och sen när dom lär sig detta vill dom mer.. Det i sin tur leder kanske till anorexia.. Jag vet att det är hennes avsikt att skrämma folk med detta, men det är många som skiter i det och tar åt sig hur man istället gör för att gå ner i vikt.

Nej, det här gillar jag inte. Ett riktigt nederlag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför ska alla tjejer vara så lätt lurade för? Det finns ingen som gillar super smala tjejer. fina människor är inte som lyktstolar. va dig själv i stället. Jag tycker inte du ska gå ner ett enda kg. Du är jätte smal ändå=) tänk på dom stackarna som har anorexi som tar åt sig vad du säger!!! Du kommer bara skrämma bort fölk om du går ner i vikt! Lovar...

Anonym sa...

Kan inte hon ga upp i vikt i stallet och visa konsekvensera utav fetma? hehehe, nej for hon vill inte se ut sadar. det ar ba en ursakt for att banta och att alla ska tycka synd om henne.