fredag 10 augusti 2007

Krama en främling

Jag satt och surfade runt på deviantart lite.. Hittade ett litet roligt poststamp, free hugs stod det på det. Det fanns en länk och jag kom vidare till den här videon . Jag vart helt lycklig! Se videon innan du läser vidare, så förstår du mer.

Den första som kramar honom, den där lilla tanten får mig att bli riktigt varm i kroppen. Hon klappar honom på kinden och man kan bara tänka sig vad hon säger för snälla ord till honom! Tänk att en kram kan göra så mycket.. Folk kommer fram till Juan och får sin kram. En kram.. Det är så många som behöver det.

En kram är bättre än en kyss. En kram kan man ge till vemsomhelst! En kram får en att känna sig så trygg.. Det är så många känslor som byts ut i en kram. Det kan vara glädje, det kan vara sorg.. Vad som egentligen behöver sägas är att en kram betyder så himla mycket.

Det som sedan är så sorligt i det här, är att dom här free hugs har blivit förbjudna! Hur kan man förbjuda någon med en skylt där det står free hugs och som låter folket komma till honom och kramas? Vad är fel i det? Hur kan man förbjuda något så livsviktigt som en kram?

Nej. Man kanske skulle dra ihop några vänner och göra en lite free hugs-kampanj för att sprida budskapet vidare på olika platser i världen. Juan Mann är min idol nu. Han är någon som vill ge kärlek till någon han inte ens känner.

Jag blir lite nedstämd när jag ser den. Känner faktiskt att jag också vill ha en kram. M är så långt borta och jag skulle behöva en kram av honom. Eller bara någon.. En kram bara..

Så krama en främling!

Inga kommentarer: