fredag 17 augusti 2007

HAT

Och för att skicka ett till inlägg om känslor.. Här kommer ett med en annan känsla; HAT.

Jag hatar dig för att du inte bryr dig om mig, du bryr dig bara om dig.
Jag hatar dig för att du glömmer mig, och hittar nya.
Jag hatar dig för att du tar mig för givet.
Jag hatar dig för allt du gör.

Hurfan ska jag stå ut med dig? Jag fattar inte. Jag tänker inte vara din vän, och jag tänker inte finnas där för dig. Nej, det kanske jag inte gjort heller. Men inte du heller. Fyfan för dig. Jag hatar dig.
Jag bryter snart ihop pga dig.
Bara för att du låtsas, bara för att du tar mig för givet. Det är nog det värsta.
Du leker med mig som om jag vore en leksak att plocka upp när du vill.. När du vill, då funkar det.
Men nu är det slut på det.
Jag tänker inte ta några order av dig, göra som du säger. Nej.
Jag ska gå en egen väg, så får du ta din väg.
Jag hoppas du tappar bort dig på vägen.
För när du gjort det tänker jag inte vara där och hjälpa dig hitta tillbaka.

Inga kommentarer: