torsdag 16 augusti 2007

Getingar

Jag lovade att berätta om min dag.. Här kommer den;

Jag hörde klockan ringa kring 9, undrade varför jag ställt den så tidigt, men påmindes sedan om varför.. Jag skulle ju till banken och till sjukhuset.. Äsch, jag kan ta det senare tänkte jag och somnade om.. För att vakna senare vid 11 någonting..

Jag steg upp och insåg hur hungrig jag var, men egentligen inte var.. Tittade mig i spegeln och tänkte att kilona har minsann försvunnit lite.. Jag drog på smilbanden och satte mig vid datan.. Kollade det vanliga och sen fick tiden bara gå..

Klockan blev två och då plingade någon på dörren.. Jag som bara satt i shorts och BH fick springa upp och dra på mig en skjorta fort som tusan. Hann knäppa en knapp och så öppnade jag dörren.. Där stod en man, 1,90 lång måste han varit.. Lite större i växten, inte mer än 25.. Och håret hängde nedanför axlarna..

Han var från ett företag som skulle ta bort våra getingar, och jag ångrade direkt at tjag inte dragit på mig en t-shirt och ett par långa jeans.. Han var äcklig. Mami hade inte kommit hem än så jag fick plocka ur stegen, utan hans hjälp.. Ställa upp den på egen hand.. Och när jag har ställt upp den säger fanskapet: Jag får inte klättra mer än två meter upp.. och det där är ju högre än det..

MEN TACK! Kunde du inte sagt det INNAN jag ställde upp stegen? Jag visade honom in, visade honom vinden där dom bodde.. Där kunde han inte komma åt dom. Inte genom mitt fönster.. Och när vi står där i mitt rum säger han; men getingarna dör efter vintern och dom är inte alls lika giftiga som vanliga getingar..

Nejtack kära du, det vet jag att dom inte är. Men jag sover faktiskt här i det här rummet och vill inte få in oväntade gäster när jag sover, berättade jag för honom och han sa att det inte fanns så mycket mer att göra. Han tyckte vi skulle hyra in en skylift. HAHA. Dumhuvud...

Han åkte iallafall efter att ha mött mami på vägen, och mami vart lika förbannad som jag vart.. Ringde till Trygg Hansa och dom vart lika förvånade..

Efter det satte jag mig och spelade lite The Sims.. Det vart senare en tripp till sjukhuset och jag fick veta att jag inte hade något fel.. Det var bara lite virus..
När jag sat tdär på sjukhuset fick jag ett sms från H som sa att det var X-Men 2 på 6'an.. så jag åkte hem och kollade på det..Och nu kära vänner ska jag faktiskt sova..
Min lugg och jag har blivit vänner, och jag välkomnar nu den i mitt liv!

God natt gott folk!
M, jag vill röra dig..

Inga kommentarer: