tisdag 11 september 2007

Make some löööv

Det är en lite smått tryckt stämmning här. Tänker på 11 september för 6 år sedan. Tänker på alla dom som valde att hoppa från WTC, tänker på alla som dog, alla dom som ringde i panik till sina nära och kära för att hinna säga några sista ord. Jag vill egentligen inte minnas, jag vill egentligen kringå det faktum att det faktiskt har hänt.. För det är så damn overkligt. Det händer liksom inte.. Jag ser bilder och videor från 9/11, och vad är det vi ser? Jo, ett flygplan som flyger rakt in i tornen..
Därför byter jag låt nu och låter mig kringå det faktum att det hänt.. Dumt gjort av mig.

Fick mitt foto utskrivet idag på min Mo'key? bild! När jag satt där så kom jag fram till att jag faktiskt vill ha en foto vägg på mitt rum och insåg att jag ska bort min bokhylla och sätta dit foton på min tomma vita vägg. Då får jag bara en vägg som inte är svart och vit randig, för den andra kommer ju vara så fin med foton! Dock kommer det bara vara mina egna.. Lite egosentriskt men, jag vill inte sno från någon annan. Jag har egna och om det är något speciellt jag vill ha så är det bara att fota ett sådant foto!

Så nu ska jag bara fundera ut något snyggt och smart sätt att lägga alla mina böcker på.. Vill göra något snyggt med dom, men vet inte alls vad.. Någon som har något förslag? Imorgon ska jag iallafall ta med mig små fotopapper och skriva ut lite i skolan. Då behöver jag inte sno från skolan utan har faktiskt egna! Undra bara vilka saker jag ska skriva ut.. Alla från Skansen dagen?
Dock vill jag ha mitt M-foto på ett stort papper! That's it!

Nu är det inte alls långt kvar tills M kommer hit! Det är .. 10 dagar kvar! Sen får jag träffa min älskling.. Åh vad vi ska ha mysigt. Jag har planerat hela våran fredagskväll sådär extra.. Allt ska bli så bra, så mysigt och så kärleksfullt! Myspys! Hoppas bara att allt går min väg.. Jag pratade lite med M om vad vi skulle göra den helgen, och vi kom fram till att vi bara skulle ta det lugnt.
Mami tjatar alltid att vi knappt gör något när vi är här. Men det beror på den långa vägen in till stan.. Dock skulle det vara mysigt att gå på bio, men jag har nada pengar.. Hm.. Vi hittar säkert på något bra! Det brukar vi göra..

Igår kände jag mig så otroligt stressad och mådde inte alls bra, som ni kanske läste.. Och nu har jag inlett en lite "längre" semester. Ska vara ledig från jobbet tills fredag, sen ska jag jobba i helgen! MUMS! Det ska bli kul! Åh, undra hur det gick för U.. Hoppas hon mår bra, mår du bra?! Hm..

Nåja, nu ska jag faktiskt ner till Mami och försöka göra upp en plan om hur jag ska göra med mina böcker..

Inga kommentarer: