måndag 24 september 2007

Jagärjättetjockochpublicerarbilderpåmigsjälv-hysterin

Okej, detta kommer vara ett ärligt inlägg och kommer innehålla kanske, för er stötande material. Varsågod och tyck och tänk!

Jag hatar, jag verkligen hatar folk som sitter och tycker att dom är tjocka på bilddagboken eller d y l ställe där man får en chans att visa upp foton på sig själv. "Förlåtjagärtjockmendetärjagintesnart". Varför skriver ni ihop det? Tror ni inte att vi kan läsa det då? Då kommer jag med frågan: VARFÖR skriver ni det?
Ni väger ~45 kilo? Om inte mindre! Säger ni det bara för att få höra: Åh vad fin du är, du är inte alls tjock! eller kanske: Nej du är jätte snygg gumman, älskar dig <3<3<3<3?

Om ni nu tycker att ni är så tjocka, publicera inte era jävla bilder då. Låt dom ligga i era datorer och ruttna.

Nej usch. Jag äcklas av er.

Samtidigt äcklas jag av er som framför mina ögon sitter ch säger att ni inte äter för att ni vill gå ner. När ni också väger ~45 kilo. Då frågar jag som vanligt: Du väger 45 kilo, jag väger tjugo kilo mer än dig ungefär. Är jag tjock? Vet ni vad dom svarar då? Vet ni det?

Då svarar dom: Nej du är inte alls tjock! Du är jätte fin och smal!

Sorry, men ni ljuger mig rakt upp i ansiktet när ni säger så. Jag vill bara spy på er när ni säger så. Säg hellre ingenting. Nicka kanske lite lätt, eller bara håll käften. Ljug bara inte för mig. Jag mår illa.

Ni vill säkert säga så för att ni inte kan säga till en vän att dom är lite större, men ni har redan sagt att vännen är tjock genom att propagandera om hur ni inte äter och att ni väger jättemycket när ni väger ~45.

Låt mig spy på er.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, så du menar alltså att folk som är "smala" enligt dig inte får tycka att de är tjocka men det ger dig, som väger 20 kilo mer rätt att skriva meterlånga inlägg om hur äcklig och tjock du är?
Alla tycker olika, och dedikerar man en halv blogg om sin utseendefixering så antar jag att man vill ha lika mycket sympati/uppmärkasamhet som de personer du beskriver?
Har jag fel?
Vad är skillnaden?

Aimée sa...

Anonym: Jag satt faktiskt och tänkte på det du säger just nu. Och vill du veta vad skillnaden är?

Det är dom där 20 kilona du pratar om. Mitt BMI pekar på dryga 25~26. Deras BMI bör peka på.. 15,6 om dom är runt 1,60 cm. Är dom längre och väger 40 kilo så är deras BMI ännu lägre. Vilket gör dom till extremt underviktiga.

Och hur kan en människa, vars 'bevis' pekar på att den är undernärd/underviktig komma och säga att den är tjock?

Så länge dom inte lider av anorexia så har jag ingen sympati för dom.

Anonym sa...

Men vad som skrivs på din blogg så ser det ut som att du själv vill ha sympati då du skriver att du är tjock?

Det spelar ju ingen roll vilket BMI du har, du söker ju fortfarande lika mycket sympati när du klagar på "din övervikt" som en underviktig med lågt BMI gör?

Struntsamma egentligen, följde din blogg ett tag men det sista du skrev ser patetiskt ut när man har läst dina tidigare inlägg.
Som att du "glömmer bort" att du själv gör exakt samma sak...tragiskt.

Aimée sa...

Jag vill inte ha sympati. Jag vill bara få skriva av mig precis vad jag känner och tänker.

Och du, jag kom på en till skillnad. Att jag missat denna. Det som också irriterar mig är att folket som klagar på sig själva också lägger upp bilder på sig själva Det är främst det som jag irriterar mig på.

Att om dom ny tycker att dom är tjocka just då, så behöver dom inte lägga upp en bild.

Inte i ett enda inlägg där jag har klagat på min övervikt så har jag lagt upp en bild på mig själv och sagt: titta vad jag är tjock.

Aimée sa...

Dessutom måste jag få pointera: att när jag skrev sådanna inägg på min förra blogg aimee.blogg.se så stängde jag av kommentarsfunktionen för det inlägget, pga att jag inte ville ha sympati.

Anonym sa...

Men om du nu har så lite självförtroende som du säger hade du aldrig lagt in bilder på dig själv utan tröja som du har gjort på bilddagboken. Om man nu inte tycker om sin kropp så lägger man INTE ut sådana bilder på sig själv om nu inte vill ha uppmärksamhet.
Vilket du uppenbarligen vill!