tisdag 31 juli 2007

Snabb, snabbare, SNABBAST

Yes, två punkter är klara i min att-göra lista! Det är att prata med M och fixa min dator!

Jag sökte runt lite på internet och hittade först en guide, den följde jag och stängde av onödiga tjänster. Den hittar du här. Det handlade mest om att stänga av onödiga tjänster som ligger i bakgrunden och tar upp plats. Efter att jag gjort det såg jag en mindre skillnad och datan gick ett uns snabbare.

Sökte vidare i hopp om att hitta något. Och hittade den bästa guiden till en snabbare dator! Det var det bästa jag någonsin gjort och hittat! Den sidan finns här! Den första delen handlar om att rensa ut onödiga bakgrundsprogram som kommer upp vid start! Och jag hade en sida uppe samtidigt som jag kollade igenom filerna jag ville ha, den sidan finns här. Jag måste säga att den sidan var väldigt effektiv att ha uppe då jag rensade ur vad jag ville ha.

Du skriver först in vad filen hette och sen får du veta precis vad den filen gör och om den är nödvändig att ha "påslagen". Mycket effektiv sida! Efter att ha rensat ut dom programen jag ville ha och inte så gick jag in på Ad-Awares hemsida och laddade ner det här anti-virus programet. Helt gratis och det ligger nu och kollar igenom hela min dator!

När jag var klar med guiden så började M skriva med mig, och jag kom på att jag smittade honom, sen smittade han mig tillbaka. M sa dock att det var väldigt svårt.. Himla naturbarn. Nej men, det är bra att han vet mycket! För ibland kommer jag med konstiga frågor, och då har han svar på det mesta!

Jag tror även att M kommer uppskatta min data nu när den är snabbare. Han har varit lite småtjurig på datan att den är så seg.. Så nu får han sig en överraskning när han kommer nästa gång. Om den nu blir snabbare när jag startat om den. Men det blir den nog!

Nu ska jag nog gå och ta mig en riktigt skön och varm dusch, så att jag kan byta om och känna mig lite fräsch iallafall!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för länken!