måndag 30 juli 2007

Fota och vänner

Träffade den här damen idag! Hon mötte mig i Globen och efter att ha sagt hejdå till R så började vi babbla om allt som hänt under sommaren och allt skvaller vi hade. Under vårat babblande så prommenerade vi mot Gullmarsplan, och bestämde oss sedan för att prommenera in till stan!

Jag trodde L var galen när hon sa att vi skulle prommenera ända in till stan, men det var ju inte så otroligt jobbigt! Och jag har ju inte tränat på länge så en prommenad var precis vad jag behövde!

När vi kom till Gamla Stan så tog vi in på ett café och satte oss ner. Vi beställde varsin Frapino! Jag tog Mango & Jordgubb och L tog en vanlig latte, då chokladen inte fanns som hon ville ha..

Jag trodde det skulle smaka helt wierd, jag menar.. Mango & Jordgubbe.. Hm, men det visade sig vara riktigt gott och jag drack mig mätt på den! Så när jag blivit mätt och L druckit upp sin latte så fortsatte vi våran prommenad mot någon liten holme med massor av grönska..

Vi fotade lite, och såg en proffsfotograf! Han satt och fotade en liten fågel, typ 1000 bilder.. Och jag måste säga att jag skämdes när jag plockade fram min kamera.. Men men! Han försvann och jag och L kunde fota ostört!

Jag trodde att jag skulle fota mer, men det vart bara lite porträtt på L, och sen lite amatör bilder.. Inget speciellt alls! Men men.. Det kommer nya dagar, som imorgon tex! Då ska jag ut och fota!

Nåväl, L och jag fortsatte till Kungsträdgården! Det var då jag insåg att jag faktiskt hade gått hela vägen från Globen till Kungsträdgården och jag kände mig ett uns lyckligare! I Kungsträdgården var det någon festival vid namn Blatte De Luxe eller så.. Vi såg A stå och sjunga på scenen till våran överraskning! Och sen skymtade vi massor av folk från skolan där..!

L och min mun gick hela tiden och vi hade alltid något att prata om! Det kändes skönt att träffa henne igen, vi hade så mycket att ta igen! Och jag tror inte vi hann berätta allt ändå, jag har säkert glömt något att berätta..

Jag vill fota porträtt! Är det någon som skulle vilja vara modell kring Stockholm? Skriv här om ni vill bli fotade, jag fotar gärna er! Jag begär inget pris eller så, jag blir glad bara jag får fota er! Kom gärna med era idéer om ni skulle vara intresserade!

Inga kommentarer: