tisdag 31 juli 2007

Jerry Springer

Jag kan inte förstå. Jag kan bara inte förstå hur dom tänker.. Jag sitter helt tyst och kollar på programet Jerry Springer, jag rör inte en min.. Det enda som händer inuti mig är att jag äcklas. Jag äcklas av personerna som medverkar i det programet. Om dom nu spelar så spelar dom väldigt bra, för jag vill bara spy på dom.

Jerry Springer handlade i dem här två avsnitten om otrohet. Något som jag totallt hatar och äcklas av. Jag vill bara spy på allt som har med otrohet. Men det fanns en hel del punkter i det här programet som fick mig att brusa upp.

Den tredje parten - Ja, det var en sak som jag irriterade mig starkt på. När part 1 fått reda på att part 2 varit otrogen och part 3 kom in på scenen så kom denne in med ett stort självförtroende och skrek "Shut up!" åt publiken som buade högljutt. Sen, i nästan alla fall, så gick part 3 fram och kysste part 2. Hur kan man göra så framför part 1?! Har dom ingen respekt?

Sen börjar part 3 hoppa på part 1 och säger att denna har gjort allt fel och att han i fråga inte förtjänar part 2, utan att part 3 förtjänar denne mer. Part 3 har ett stort självförtroende och skäms inte alls, nej. Denne sitter nästan och skrattar och skämtar bort sin otrohet. Jag äcklas av dom. Dom borde skämmas, inte skratta! Och framförallt inte hoppa på part 1!

Ursäkter - Många skyllde på att dom inte haft ett bra förhållande dem senaste månaderna. Men snälla, tänker ni inte något? Varför gjorde dom inte slut redan när dom började känna så? Om dom tänkte att dom inte ville såra part 1 så gjorde dom det minst sagt när dom berättade om otroheten, i ett jävla tv-program! Har dom inte stake nog att berätta det framför sin partner så borde dom skjutas.

Det var en kvinna som skyllde på att hon var nymfoman och inte fick tillräckligt, en annan spelade in en p-rulle för att få pengar, en skyllde på att det inte kallades otrohet när man var av en med samma kön.. Det fanns en hel del ursäkter till vad som skulle rättfärdiga dom.

Vad tänkte dom? - Det som är så sorligt är att nästan alla av dom som medverkade i programet hade barn. Dom hade barn som var beroende av båda sina föräldrar.. Hur kan part 2 göra så när dom har ett barn att ta hand om? Det var en man i publiken som ställde frågan "Vad ska ni säga till era barn?". Det var en som började skrika att han skulle sätta sig ner och hålla käft, en del sa att dom aldrig skulle säga det.

Men barnet har all rätt i världen att få veta vad som skiljde föräldrarna åt. Och hur ska barnet reagera på att dess förälder har varit otrogen?! Hur förklarar man det för sitt barn? Tänker inte part 2 alls på sitt barn?

Den 1 parten - Förtjänar all respekt i världen, och det finns inget som part 2 säger som kan få part 1 att värka sämre än denna. Att se part 1 sitta där på scenen och bli förudmjukad utan både part 2 och part 3 fick mig att totallt vilja spy på part 2 och part 3. Det var någon part 3 som sa "Look at the wife, she's not hot" om part 1. Hon kanske inte var het, men hon var iallafall inte otrogen med någons man! Hon hade all värdighet som man kan få! Part 3 borde inte ens få öppna sin mun om något sådant.

"Det är fel att låta någon tro att den är din enda"


Part 1: Den som inte varit otrogen.
Part 2: Partner med part 1, varit otrogen.
Part 3: Den som varit otrogen med part 2

Inga kommentarer: